Co to jest cykl szkoleniowy i na czym taki projekt polega?

Szkolenia mogą być przeprowadzane jednorazowo lub w cyklach szkoleniowych.
Cykl szkoleniowy to projekt kilku najczęściej dwudniowych szkoleń, które odbywają się co 3-4 tygodnie. Przy czym szkolenia w cyklu stanowią spójną, logiczną, powiązaną całość, a przerwy pomiędzy szkoleniami wykorzystane są na samodzielną pracę uczestników szkolenia (efekty tej pracy weryfikowane są na kolejnych szkoleniach).

Badania i praktyczne doświadczenia wykazują, że wszelkie zmiany wymagają czasu i pełnego zaangażowania osób uczestniczących w szkoleniu i dlatego bardzo dobre wyniki daje zastosowanie cyklu szkoleniowego, czyli rozwiązania typu „szkolenie – przerwa (praca) – szkolenie – przerwa (praca) – szkolenie”.

Cykle szkoleniowe mogą trwać od 4 dni (2 szkolenia dwudniowe) do 11 dni (5 szkoleń dwudniowych zakończonych jednodniowym sprawdzianem).

 

Jaka jest rola Klienta w procesie cyklu szkoleniowego?

Bardzo istotnym elementem przygotowywania cyklu szkoleniowego jest pełna współpraca z Klientem przy ustalaniu programu szkolenia. Bardzo cenne jest działanie kierownictwa nastawione na wdrożenie cyklu w życie firmy i zachęta pracowników do rozwoju i wypróbowywania nowych rozwiązań.

Efektywność cyklu szkoleń może podnieść ustalenie motywatorów, czyli kryteriów nagradzania uczestników szkolenia za poczynione postępy oraz ewentualnego karania za nieodpowiednie wyniki, postawę, czy brak zaangażowania.

Ze względu jednak na bardzo delikatną materię podchodzimy do procesu szkoleniowego dosyć elastycznie, dzięki czemu ostateczne rozwiązanie może nie zawierać żadnych motywatorów, lecz będzie w pełni dopasowane do potrzeb Klienta i celów szkolenia. Wszystko zależy od strategii działania firmy i podejścia kierownictwa do procesu rozwoju pracowników.

 

Co to są Karty Zadań?

Karty Zadań to zeszyt ćwiczeń do samodzielnego wykonania, przesyłany drogą elektroniczną każdemu uczestnikowi szkolenia. Ćwiczenia wymagają od uczestników zastosowania poznanej na szkoleniu wiedzy w praktyce: opracowanie listy pytań do badania potrzeb, zastosowania jednej techniki ze szkolenia i opisanie jej efektów, przeprowadzenia spotkania z pracownikami wg nowych zasad, określenia typów klientów kluczowych i dobranie odpowiedniej strategii działania, znalezienia odpowiednich odpowiedzi na podane zastrzeżenia klientów czy pracowników, itp.
Dodatkowo niektóre osoby mogą otrzymać zadania specjalne, motywujące do samodzielnego ćwiczenia konkretnych umiejętności, które wymagają większej pracy.

 

Na czym polega podsumowanie Kart Zadań?

Pierwszy moduł kolejnego szkolenia przeznaczony jest na omówienie realizacji zadań – jest to czas na pochwalenie się swoimi osiągnięciami lub omówienie porażek; wyjaśnienie wątpliwości, znalezienie odpowiedzi na pytania i rozwiązanie ewentualnych problemów, jakie pojawiły się w trakcie wykonywania „pracy domowej”.

 

Jaki powinien być odstęp pomiędzy szkoleniami?

Optymalny odstęp to 3 – 4 tygodnie. Taki odstęp daje bardzo dobre efekty, ponieważ z jednej strony pozwala wykorzystać w praktyce poznane metody i techniki, a z drugiej zapobiega procesowi zapominania. Wprowadzenie właśnie po takim czasie kolejnego szkolenia przyczynia się do podniesienia na wyższy poziom krzywej zapamiętywania i motywacji, która normalnie spada z każdym dniem od szkolenia.

Jesteś zainteresowany współpracą z naszą firmą szkoleniową?
Masz pytania?
Wyślij maila na adres:
szkolenia@biznesedukator.pl
lub zadzwoń pod numer: 22 228 21 54