Dlaczego to szkolenie?

Należysz do zespołu nowego lub słabo zintegrowanego? Podział obowiązków pomiędzy siebie sprawia członkom zespołu trudność? Na szkoleniu każdy uczestnik pozna swój potencjał i dowie się jakie wynikają z niego konsekwencje dla współpracy w zespole. Pozna również jaką rolę pełni w grupie, a cały zespół udoskonali współpracę.

Cele tego szkolenia

  • Udoskonalicie przepływ komunikacji i prowadzenie rozmów w zespole;
  • Poznacie swoje potencjały i wynikające z tego konsekwencje dla współpracy w zespole;
  • Udoskonalicie współpracę poprzez ustalenie wspólnych celów, wartości, podział ról w zespole.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Zespoły projektowe;
  • Osoby współpracujące ze sobą na co dzień;
  • Pracowników działu lub kilku działów w firmie.

Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli

Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?

Materiały szkoleniowe

Materiały szkoleniowe do tego szkolenia to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5. 

Trener praktyk

Szkolenie prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym.

Program szkolenia

To szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze).

Arkusz własnego rozwoju

Na zakończenie szkolenia wypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności.

Hot-Line

Przez 2 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem.

Raport szkoleniowy

Szkolenie często kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu.

Forma prowadzenia szkolenia etapy rozwoju zespołu

glasses-on-macbook

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia etapy rozwoju zespołu

 

CHARAKTERYSTYKA GRUPY

moduł 1 – szkolenie etapy rozwoju zespołu

Cechy grupy

    • Współzależność członków;
    • Identyfikowanie się członków z całą grupą;
    • Wzajemna interakcja – komunikowanie się;
    • Wspólny cel;
    • Normy grupowe;
    • Struktura;
  • Wpływ grupy  – teoria fialicytacji społecznej
  • Role w grupie
    • Filar firmy;
    • Lider;
    • Człowiek czynu;
    • Twórca (innowator);
    • Człowiek kontaktu;
    • Oceniający;
    • Dusza zespołu;
    • Perfekcjonista;
    • Motywowanie poszczególnych członków grupy w zależności od ról;

PROCES ROZWOJU GRUPY

moduł 2 – szkolenie etapy rozwoju zespołu
  • Fazy rozwoju grupy:
    • Forming;
    • Storming;
    • Norming;
    • Performing;
    • Adjouring;
  • Role a fazy rozwoju zespołu;
  • Działania adekwatne do fazy;
  • Motywowanie zespołu w zależności od fazy;

ZADANIA I ROLA PRZYWÓDCY W PROCESIE ROZWOJU GRUPY

moduł 3 – szkolenie etapy rozwoju zespołu
  • Teorie zachowań przywódczych i źródeł władzy;
  • Style kierowania – wady i zalety:
    • Autokratyczny;
    • Demokratyczny;
    • Liberalny;
  • Orientacja przywódcza (na zadania, na ludzi);

KONFLIKT JAKO NATURALNY ELEMENT ROZWOJU ZESPOŁU

moduł 4 – szkolenie etapy rozwoju zespołu
  • Jednostka w sytuacji konfliktu:
    • Indywidualne sposoby wchodzenia w konflikt;
    • Reakcja na konflikt;
    • Budowanie porozumienia pomiędzy różnymi typami rozmówców;
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach konfliktowych:
    • Asertywność – stanowczość i łagodność w rozwiązywaniu konfliktów;
    • Autodiagnoza reagowania na stres własny i innych w trudnych sytuacjach;
    • Konsekwencje reakcji dla sytuacji;
    • Naturalne sposoby reagowania na stres w sytuacjach konfliktowych;
    • Rozpoznawanie i nazywanie emocji;
    • Świadoma reakcja;
    • Techniki antystresowe;

EFEKTYWNOŚĆ WSPÓŁDZIAŁANIA

moduł 5 – szkolenie etapy rozwoju zespołu
  • Modele komunikacji i współpracy w zespole:
    • Proces komunikacji;
    • Aktywne słuchanie;
    • Zbieranie i wymiana informacji;
  • Czynniki współpracy grupowej:
    • Budujące;
    • Hamujące;
  • Synergia w pracy grupowej;

Dyskusja i indywidualne konsultacje

moduł 6 – szkolenie etapy rozwoju zespołu
  • Dyskusja i konsultacje;

Kto był na naszych szkoleniach, czyli

Nasi klienci oraz opinie uczestników