szkolenie negocjacje handlowe

Dlaczego to szkolenie?

Ocenianie pracowników jest jednym z ważniejszych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi w firmie. Na szkoleniu Ocena okresowa przekażemy Ci wszystkie informacje i umiejętności niezbędne do przeprowadzania ocen okresowych i udzielania informacji zwrotnych.

Cele tego szkolenia

  • Nauczysz się określania obszarów oceny;
  • Dowiesz się jak prowadzić okresowe oceny pracownicze;
  • Poznasz skuteczne narzędzia do przeprowadzania rozmów oceniających z pracownikami;
  • Udoskonalisz umiejętności zbierania informacji, prowadzenia obserwacji i udzielania informacji zwrotnych.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Kadrę kierowniczą;
  • Menadżerów;
  • Pracowników działów HR.

Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli

Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?

Materiały szkoleniowe

Materiały szkoleniowe do tego szkolenia to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5. 

Trener praktyk

Szkolenie prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym.

Program szkolenia

To szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze).

Arkusz własnego rozwoju

Na zakończenie szkolenia wypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności.

Hot-Line

Przez 2 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem.

Raport szkoleniowy

Szkolenie często kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu.

Forma prowadzenia szkolenia ocena okresowa

glasses-on-macbook

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia ocena okresowa

 

WPROWADZENIE DO ZAGADNIENIA OCENY PRACOWNIKÓW

moduł 1 – szkolenie ocena okresowa
  • Czym jest ocena okresowa?
  • Czym ocena okresowa nie jest?
  • Powody przeprowadzania oceny okresowej pracowników – jej cele i funkcje;
  • Miejsce systemu ocen w zarządzaniu;

WYMAGANIA STAWIANE SYSTEMOWI OCEN

moduł 2 – szkolenie ocena okresowa
  • Najczęstsze systemy oceniania pracowników (np. 180 stopni, 360 stopni);
  • Dopasowany do specyfiki organizacji oraz wymagań na poszczególnych stanowiskach;
  • Operujący jasnymi i mierzalnymi kryteriami oceny;
  • Sprawiedliwy, obiektywny i zrozumiały;
  • Otwarty na zmiany i modyfikacje;
  • Powiązany z innymi elementami polityki personalnej;

NAJCZĘSTSZE KRYTERIA OCENY PRACOWNIKÓW

moduł 3 – szkolenie ocena okresowa
  • Efektywnościowe;
  • Kwalifikacyjne;
  • Osobowościowe;
  • Behawioralne;
  • Systemy oparte na modelach kompetencyjnych;

STOSOWANE METODY OCENY

moduł 4 – szkolenie ocena okresowa
  • Metoda opisowa;
  • Skale punktowe;
  • Skale ważone;
  • Metody testowe;
  • Metody zdarzeń krytycznych;
  • Skale behawioralne;
  • Skale kompetencyjne;

GŁÓWNE ETAPY WDRAŻANIA SYSTEMU OCEN

moduł 5 – szkolenie ocena okresowa
  • Zdefiniowanie celów oceny;
  • Grupowanie stanowisk;
  • Zebranie propozycji kryteriów oceny;
  • Grupowanie kryteriów oceny dla poszczególnych grup i stanowisk;
  • Wybór metody oceny;
  • Opis poszczególnych kryteriów według przyjętej metody;
  • Przygotowanie wymagań stanowiskowych wg przyjętych kryteriów oceny;
  • Przygotowanie odpowiednich arkuszy;
  • Szkolenia oceniających i ocenianych;

ROZMOWA OCENIAJĄCA

moduł 6 – szkolenie ocena okresowa
  • Cele rozmów oceniających;
  • Formuły rozmów oceniających;
  • Struktura rozmowy oceniającej;
  • Reguły konstruktywnego chwalenia i krytykowania;
  • Najczęstsze błędy w sztuce oceniania;
  • Trudne sytuacje w rozmowach z pracownikami
    Informacja zwrotna;

CO WPŁYWA NA SKUTECZNOŚĆ ROZMÓW OCENIAJĄCYCH

moduł 7 – szkolenie ocena okresowa
  • Przygotowanie;
  • Odpowiednie miejsce i czas spotkania;
  • Ustalenie potrzeb pracownika i hierarchii jego wartości;
  • Poznanie celów pracownika w kontekście celów firmy;
  • Wprowadzenie elementów samooceny;
  • Realizowanie procesu oceny w sposób rzetelny, sprawiedliwy i jasny;
  • Konsekwentne prowadzenie ocen okresowych;
  • Prowadzenie dokumentacji;

Dyskusja i indywidualne konsultacje

moduł 8 – szkolenie ocena okresowa
  • Dyskusja i konsultacje

Kto był na naszych szkoleniach, czyli

Nasi klienci oraz opinie uczestników