Dlaczego to szkolenie?

Skuteczność sprzedaży uwarunkowana jest umiejętnościami strategicznymi i zarządczymi szefa zespołu handlowców. Musi on umieć przeanalizować rynek, w jasny sposób wyznaczyć cele, a następnie wprowadzić ich realizację w życie dzięki dobrej motywacji swoich pracowników. Tego wszystkiego nauczysz się na naszym szkoleniu.

Cele tego szkolenia

  • Opracujesz narzędzia przydatne przy zarządzaniu sprzedażą;
  • Udoskonalisz umiejętności zarządcze;
  • Nauczysz się korygować cele i zamieniać je na zadania;
  • Dowiesz się jak budować strategie dostosowane do potrzeb handlowych
  • Nauczysz się przeprowadzać analizy, wykorzystywać dostępne analizy rynkowe oraz stosować ich wyniki.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Dyrektorów handlowych;
  • Menedżerów / kierowników działów sprzedaży;
  • Właścicieli / prezesów małych firm;
  • Osób, które zarządzają sprzedażą lub planują rozwój swojej kariery w tym kierunku;

Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli

Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?

Materiały szkoleniowe

Materiały szkoleniowe do tego szkolenia to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5. 

Trener praktyk

Szkolenie prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym.

Program szkolenia

To szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze).

Arkusz własnego rozwoju

Na zakończenie szkolenia wypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności.

Hot-Line

Przez 2 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem.

Raport szkoleniowy

Szkolenie często kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu.

Forma prowadzenia szkolenia

glasses-on-macbook

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia

 

STRATEGIA ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE A DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA

  • Planowanie strategiczne a operacyjne;
  • Zamiana strategii w cele;
  • Zamiana celów w zadania;
  • Korekta celów;

JA I MÓJ ZESPÓŁ

  • Rola Szefa działu sprzedaży:
    • Cel i zadania Szefa działu sprzedaży;
    • Pola kompetencji menedżera działu sprzedaży;
    • Cechy lidera;
  • Klucze do dynamiki zespołu handlowego:
    • Należne kompetencje handlowca;
    • Analiza mojego zespołu;
    • Akcje specjalne;
    • Sytuacja a zadania /Hersey/;
    • Zarządzanie sytuacyjne;

MOTYWACJA

  • Usunąć demotywatory;
  • Prace Herzberga;
  • Jakie można znaleźć demotywatory w pracy handlowca;
  • „Paliwo” dla mojego zespołu;
  • Czym jest motywacja;
  • Potrzeby wg. Maslowa a E. Fromm;
  • Motywacja indywidualna a systemowa;
  • Czynniki motywujące;
  • Proces motywowania Richardsa-Greenlawa oraz wytyczne dla osób motywujących;
  • Czym motywować;
  • Motywacja jako proces;
  • Spójność działań i systemu motywacji;
  • Motywacja w praktyce;
  • Co dzisiaj motywuje sprzedawców;
  • Źródła demotywacji;

BUDOWANIE STRATEGI SPRZEDAŻOWEJ

  • Kreatywność;
  • Rozgrzewka – Kropki;
  • Gdy dotarłeś do „ściany”;
  • Narzędzie kreatywności;
  • Klient a mój zespół;
  • Kto jest moim Klientem;
  • B2B czy B2C;
  • Komunikacja z potencjalnymi Klientami B2B, B2C;
  • Lejek sprzedażowy;
  • Tworzenie strategii pozyskiwania nowych Klientów czy tworzenie strategii budowania relacji;
  • Oczekiwania Klientów B2B, B2C;
  • Potrzeby Klientów B2B, B2C;

ANALIZA W SŁUŻBIE ZARZĄDZANIA SPRZEDAŻĄ

  • Zarządzać można tylko tym co można mierzyć;
  • Analiza rynku – Analiza konkurencji Analiza sojuszników, Analiza sektorowa, grupy strategiczne;
  • Analiza firmy SWOT TOWS – budowanie/zapewnianie bezpieczeństwa;
  • Matryca handlowa;
  • Matryca Handlowa rynku;
  • Porównania planowania strategicznego a operacyjnego – wnioski zarządcze;
  • Podejście procesowe i analiza aktywności;

PO PIERWSZE SPRZEDAŻ

  • Z handlowcem u jego boku;
  • Sprzedawcy i ich kompetencje;
  • Wypracowanie rozwoju kompetencji sprzedażowych;
  • Coaching Handlowy;
  • Wzmacnianie dobrego kontaktu i więzi z pracownikami;
  • Zapewnij wzrosty;
  • Stwórz strategię wzrostu sprzedaży;
  • Narzędzia wsparcia;
  • Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż B2B/B2C;

Dyskusja i indywidualne konsultacje

  • Dyskusja i konsultacje

Kto był na naszych szkoleniach, czyli

Nasi klienci oraz opinie uczestników