Dlaczego to szkolenie?

Szkolenia z obszaru zarządzania poświęcone są doskonaleniu umiejętności kierowania ludźmi. Każdy menedżer kiedyś zmierzy się z potrzebą zmiany w kierowanej przez siebie firmie. Zrozumienie, jak się zarządza zmianą, jak się powinno wprowadzać zmiany, jakie czynniki sprzyjają osiąganiu sukcesu we wprowadzaniu zmian, jest bardzo ważne w zarządzaniu. Jeżeli więc Twoja firma szykuje się do wprowadzenia zmian lub jest już w ich trakcie - przygotuj się i Ty, podczas naszego szkolenia.

Cele tego szkolenia

  • Określisz własny styl przywództwa;
  • Nauczysz się właściwego podejścia do kierowania ludźmi w różnych sytuacjach;
  • Poznasz etapy podejmowania decyzji;
  • Określisz kluczowe obszary do rozwoju osobistego lidera;
  • Dowiesz się jak skutecznie motywować, delegować i komunikować się z członkami zespołu.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Osoby kierujące pracą zespołów;
  • Kierowników;
  • Dyrektorów.

Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli

Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?

Materiały szkoleniowe

Materiały szkoleniowe do tego szkolenia to nie tylko slajdy. Zawierają ok. 40-60 stron tekstu z opisem merytoryki szkolenia, a drukowane są w formie poręcznego poradnika w formacie A5. 

Trener praktyk

Szkolenie prowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym.

Program szkolenia

To szkolenie jest bardzo praktyczne (szczegóły merytoryczne możesz zobaczyć poniżej) i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, formularze).

Arkusz własnego rozwoju

Na zakończenie szkolenia wypełnisz specjalny arkusz, który pozwoli Ci podsumować nabytą wiedzę i umiejętności.

Hot-Line

Przez 2 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem- możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem.

Raport szkoleniowy

Szkolenie często kończy się wypracowaniem szeregu wniosków, planów działania i rozwiązań – całość  otrzymasz mailem kilka dni po szkoleniu.

Forma prowadzenia szkolenia zarządzanie zmianą

glasses-on-macbook

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia zarządzanie zmianą

 

PROCES ZMIAN W ORGANIZACJI

moduł 1 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Rodzaje zmian w organizacji;
  • Podejście do zmiany;
  • Czynniki wymuszające zmiany w organizacji;
  • Znaczenie i wpływ zmian na działalność organizacji i jej pracowników;
  • Osiąganie gotowości na zmiany – rola menedżera i motywacja do zmian;

ROLA MENADŻERA W PROCESIE ZMIAN

moduł 2 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Rola menedżera w stymulowaniu zmian;
  • Budowanie wspólnej wizji i systemu wartości;
  • Grupowe rozwiązywanie problemów;
  • Zasady kontrolowania pracowników podczas implementowania zmian;

ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZMIAN

moduł 3 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Film „Kto zabrał mój ser”;
  • Możliwe reakcje na zmiany;
  • Etapy reakcji na zmianę;

BUDOWANIE POZYTYWNEGO NASTAWIENIA MENADŻERA I PRACOWNIKA DO ZMIAN W ORGANIZACJI

moduł 4 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Znaczenie innowacji a strategia organizacji – co by było, gdyby… organizacja się nie zmieniała?;
  • Stereotypy – tajemnica braku sukcesu i przyczyna oporu;
  • Siła przyzwyczajeń i ich konsekwencje;
  • Dlaczego „lepiej” nic nie zmieniać – typowe przyczyny oporu przed zmianą;
  • Obawy i korzyści płynące ze zmian;
  • Modelowanie skutecznej postawy;
  • Strategie podejścia do zmian i trudnych sytuacji:
    • K – sposób na porażkę
    • D – kreatywność bez konsekwencji;
    • L – skuteczność w działaniu;
    • M – indywidualne mistrzostwo;
  • Rodzaje emocji wywołanych przez zmiany;
  • Odruchowe reakcje w odpowiedzi na zmianę;
  • Radzenie sobie z lękiem przed nieznanym;
  • Weryfikacja własnego stanowiska wobec zmiany;
  • Obranie nowej drogi;
  • Specyfika budowania skutecznych strategii i eliminowania destrukcyjnych – u siebie i pracownika;

EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE ZMIAN PRACOWNIKOM

moduł 5 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmian;
  • Typowe błędy w komunikacji;
  • Sposoby komunikacji budujące wsparcie dla dokonywanych zmian;
  • Identyfikacja nowych celów i przedstawianie ich pracownikom;
  • Strategie informowania pracowników podczas wprowadzania zmian;
  • Rola wsparcia pracowników podczas zmian;

SŁOWNICTWO MENEDŻERA

moduł 6 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Rodzaje pytań pomocnych menedżerowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
  • Rodzaje słuchania i ich specyfika;
  • Zarządzanie słowem: wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty, zwroty motywujące i demotywujące;
  • Język korzyści a język problemów;
  • Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;

MINIMALIZOWANIE OPORU PRACOWNIKÓW PRZECIWKO ZMIANOM

moduł 7 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Psychologiczne i socjologiczne źródła oporu wobec zmian;
  • Metody rozpoznawania źródeł oporu wobec zmian i postaw pracowników;
  • Różne formy przejawiania się oporu (krytykanctwo, konformizm, bunt, bierność, odrzucenie);
  • Sposoby postępowania w sytuacji wystąpienia oporu;
  • Metody przezwyciężania lęku przed nieznanym;
  • Radzenie sobie ze stresem własnym oraz pracowników w sytuacji wprowadzania zmian;

TWÓRCZE MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW DO ZMIAN

moduł 8 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Dynamika grupy a proces zmian;
  • Metody motywowania pracowników – pobudzanie do zmian;
  • Wywieranie wpływu na ludzi;
  • Motywowanie poprzez ustalanie celów;
  • Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (m.in. prawo własnego wyboru, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);

Dyskusja i indywidualne konsultacje

moduł 9 – szkolenie zarządzanie zmianą
  • Dyskusja i konsultacje

Kto był na naszych szkoleniach, czyli

Nasi klienci oraz opinie uczestników