Dlaczego warto wybrać szkolenie Komunikacja interpersonalna | Biznes Edukator - firma szkoleniowa - Warszawa - szkolenia biznesowe, dla handlowców, menedżerów, szkolenia z negocjacji?

Komunikacja interpersonalna to proces przekazu informacji, który ma bezpośredni wpływ na wszelkie nasze działania. Od sposobu naszego komunikowania się zależy to, jak postrzegamy i rozumiemy innych oraz jak sami jesteśmy przez innych widziani i rozumiani - ma ona kluczowy wpływ na nasze sukcesy zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Choć niektórzy maja większe, a niektórzy mniejsze zdolności komunikacyjne, to jest to rzecz, której może nauczyć się każdy. Na szkoleniu dowiesz się, jak to zrobić.

Cele tego szkolenia

  • Poznasz i rozwiniesz techniki usprawniające umiejętności komunikowania się z różnym klientem;
  • Dowiesz się jaki jest twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej;
  • Poznasz tajniki mowy ciała;
  • Rozwiniesz umiejętność asertywnego komunikowania się;
  • Dowiesz się jak stworzyć prawidłową relację z rozmówcą;
  • Rozwiniesz umiejętności skutecznego porozumiewania się z osobami o różnym sposobie bycia i zachowania;
  • Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami występującymi na co dzień pracy.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Osoby, które chciałyby doskonalić swoją komunikację w kontaktach biznesowych;
  • Osoby, których praca w dużej mierze opiera się na komunikowaniu się z klientem zewnętrznym i/lub wewnętrznym;
  • Osoby, które chcą znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji wynikających z nieprawidłowej komunikacji.

szkolenie komunikacja interpersonalna realizowane jest również w wersji otwartej - zobacz opis i najbliższy termin:

Termin szkolenia: 01.08.2024 - 02.08.2024
Miejsce szkolenia: Warszawa, Centrum Żoliborz

Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Komunikacji interpersonalnej przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Komunikacji interpersonalnej. 
MATERIAŁY SZKOLENIOWE

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Komunikacji interpersonalnej, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK

TRENER PRAKTYK

szkolenie z Komunikacji interpersonalnej poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE

HOT-LINE

Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Komunikacji interpersonalnej.
RAPORT SZKOLENIOWY

RAPORT SZKOLENIOWY

Po realizacji Szkolenia z Komunikacji interpersonalnej w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.

Forma prowadzenia szkolenia komunikacja interpersonalna

Forma prowadzenia szkolenia Coaching w pracy menedżera

szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia komunikacja interpersonalna

 

PROFESJONALNE NASTAWIENIE DO BUDOWANIA RELACJI Z ROZMÓWCĄ

moduł 1 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Mentalność Polaków – budowanie własnej skuteczności w obszarze komunikacji biznesowej;
  • Nastawienie rozmówcy do udzielania informacji;
  • Przełamywanie ograniczających barier w rozmowach biznesowych;
  • Wiarygodność – budowanie wizerunku specjalisty;
  • Modelowanie nastawienia i wzbudzanie automotywacji;

RÓŻNICE W SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ

moduł 2 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Intencja a interpretacja;
  • Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.);
  • Bariery komunikacyjne;

CELOWOŚĆ DZIAŁAŃ W PROCESIE KOMUNIKACJI

moduł 3 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Dualizm celów (Cel „twardy” świadomy i cel „miękki” podświadomy);
  • Powody rozbieżności w realizowaniu celów;
  • Konsekwencje realizowania obu celów łącznie;
  • Objawy „tracenia” celu podczas rozmów  i sposoby przeciwdziałania im;

IDENTYFIKACJA TYPU OSOBOWOŚCI ROZMÓWCY

moduł 4 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Identyfikacja typu osobowości na bazie takich informacji jak:
    • Ton, siła głosu, tempo i dynamika wypowiedzi;
    • Sposób wypowiadania się – używane słowa i zwroty, argumentacja;
    • Wartości, obawy, lęki, potrzeby, motywatory i kryteria decyzyjne;
    • Wygląd, wizerunek;
    • Komunikacja niewerbalna;
    • Autorytet i relacja;
    • Stopień okazywania emocji;

POZNANIE WŁASNEGO POTENCJAŁU

moduł 5 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Zasoby ograniczające (słabości);
  • Zasoby wspierające (silne strony);
  • Potencjał ukryty i metody uaktywniania go;
  • Wykorzystywanie silnych stron swojej osobowości w komunikacji z innymi i unikanie słabych;

TAJNIKI MOWY CIAŁA

moduł 6 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Budowanie wiarygodności (odbiór całości nadawanego komunikatu, komunikaty wzbudzające agresję lub wycofanie, komunikaty budujące zaufanie);
  • Głos (doskonalenie czystości wypowiedzi – praca z dykcją i impostacją, wywieranie wpływu głosem i kształtowanie pożądanego odbioru);

ZARZĄDZANIE SŁOWEM W KONTAKTACH SŁUŻBOWYCH

moduł 7 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Język korzyści a język problemów;
  • Eliminacja języka egocentrycznego;
  • Perswazja poprzez słowo;
  • Techniki zmiany minusów na plusy;
  • Język wizji i kreowania potrzeb;
  • Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
  • Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;

KIEROWANIE ROZMOWĄ ZA POMOCĄ PYTAŃ INFORMACJE OGÓLNE

moduł 8 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Język korzyści a język problemów;
  • Eliminacja języka egocentrycznego;
  • Perswazja poprzez słowo;
  • Techniki zmiany minusów na plusy;
  • Język wizji i kreowania potrzeb;
  • Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
  • Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;

AKTYWNE SŁUCHANIE

moduł 9 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Rodzaje pytań możliwych do zastosowania;
  • Korzyści z zadawania pytań;
  • Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
  • Metody prowadzenia rozmowy poprzez zadawanie pytań;

ASERTYWNOŚĆ W KOMUNIKACJI

moduł 10 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Modelowanie postawy asertywnej;
  • Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka);

PRZEKONYWANIE I WPŁYWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI

moduł 11 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Argumenty logiczne i korzyści;
  • Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby, kompleksy, lęki;
  • Zasady argumentowania – metody przedstawiania argumentów (slogan, argument zindywidualizowany, argument firmowy, pułapki w argumentacji);
  • Pułapki w argumentacji;

Podsumowanie i zakończenie szkolenia komunikacja interpersonalna

moduł 12 – szkolenie komunikacja interpersonalna
  • Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
  • Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
  • Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
  • Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
  • Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z komunikacji interpersonalnej. 

Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?