Dlaczego warto wybrać szkolenie Kontrola i audyt zamówień publicznych?

Dlaczego warto wybrać szkolenie Kontrola i audyt zamówień publicznych | Biznes Edukator - firma szkoleniowa - Warszawa - szkolenia biznesowe, dla handlowców, menedżerów, szkolenia z negocjacji?

W trakcie szkolenia przedstawiona zostanie problematyka kontroli prowadzonych w jednostkach podlegających rygorom ustawy PZP, w tym również u beneficjentów realizujących projekty unijne. Trener w trakcie pracy z uczestnikami przeanalizuje najczęściej popełniane błędy skutkujące wadami, czy nieprawidłowościami, uczestnicy zostaną także zapoznani z zasadami postępowania w trakcie kontroli, w tym z zasadami komunikacji z jednostką kontrolowaną.

Cele tego szkolenia

  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami audytu i kontroli procedur udzielenia zamówienia.
  • Najważniejszym celem trenera jest zaznajomienie grupy z umiejętnościami praktycznymi stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • szkolenie kierowane zarówno do pracowników kontroli przede wszystkim z sektora finansów publicznych, jak i do podmiotów odpowiedzialnych za realizacje procedur o udzielenie zamówienia oraz do doradców i pełnomocników zajmujących się prawnymi aspektami procedury.

Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Kontroli i audytu zamówień publicznych przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Kontroli i audytu zamówień publicznych. 
MATERIAŁY SZKOLENIOWE

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Kontroli i audytu zamówień publicznych, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK

TRENER PRAKTYK

szkolenie z Kontroli i audytu zamówień publicznych poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE

HOT-LINE

Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Kontroli i audytu zamówień publicznych.
RAPORT SZKOLENIOWY

RAPORT SZKOLENIOWY

Po realizacji Szkolenia z Kontroli i audytu zamówień publicznych w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.

Forma prowadzenia szkolenia kontrola i audyt zamówień publicznych

glasses-on-macbook

szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia kontrola i audyt zamówień publicznych

 

OMÓWIENIE AKTUALNYCH PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH WRAZ Z PRZEDSTAWIENIEM ZMIAN W ZAKRESIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NARUSZENIE DYSCYPLINY  FINANSÓW PUBLICZNYCH

moduł 1 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych

NARUSZENIE DYSCYPLINY FINANSÓW PUBLICZNYCH

moduł 2 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Rozszerzenie podmiotowego zakresu odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, kto ponosi odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
  • Odpowiedzialność kierownika jednostki za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków w zakresie kontroli zarządczej;
  • Odpowiedzialność głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych za wadliwe przeprowadzoną kontrolę wstępną;
  • Zmiany dotyczące nieprawidłowości w gospodarowaniu środkami zagranicznymi po stronie dysponentów i beneficjentów;
  • Zmiany w obszarze naruszeń dyscypliny finansów publicznych związanych z zamówieniami publicznymi;
  • Kiedy pracownik naruszający dyscyplinę finansów publicznych może być pociągnięty do odpowiedzialności?

STANDARDY I MECHANIZMY KONTROLI W ZAKRESIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

moduł 3 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Obszary wrażliwe przy wydatkowaniu środków publicznych;
  • Procedury wewnętrzne dotyczące zamówień publicznych, w szczególności zamówienia podprogowe, analiza zmiany wartości progowej – podniesienie progu z dotychczasowych 14 tysięcy euro;
  • Zamiar naruszenia, stopień naruszenia procedury;

WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW Z NARUSZENIEM PROCEDUR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

moduł 4 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Planowanie zamówień publicznych a realizacja projektu współfinansowanego;
  • Szacowanie wartości zamówienia, problematyka podziału na części, podziały dozwolone;
  • Zmiany w zakresie szacowania robót budowlanych;
  • Opis przedmiotu zamówienia;
  • Wybór trybu udzielenia zamówienia;

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE JAKO GŁÓWNY OBSZAR NADUŻYĆ I NIEPRAWIDŁOWOŚCI

moduł 5 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Błędy w czynnościach zamawiającego w trakcie postępowania:
    • Publikacja ogłoszenia, zmiana ogłoszenia;
    • Definiowanie warunków udziału;
    • Kryteriów wyboru oferty;
  • Błędy w czynnościach zamawiającego związane z udzieleniem zamówienia publicznego:
    • Wybór najkorzystniejszej oferty;
    • Wykluczenia, odrzucenia;
    • Dokumentowanie postępowania;

ZAPISY UMOWY A NIEPRAWIDŁOWOŚCI

moduł 6 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Zgodność treści umowy z prowadzonym postępowaniem;
  • Niedozwolone zmiany umowy;
  • Podstawy do unieważnienia umowy o udzielenie zamówienia publicznego;
  • Rozliczenie projektu w ramach umowy;

JAKIE WYSTĘPUJĄ RODZAJE ODPOWIEDZIALNOŚCI PRAWNEJ ZA GOSPODAROWANIE  ŚRODKAMI PUBLICZNYMI:

moduł 7 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Odpowiedzialność na podstawie ustawy o finansach publicznych (wykorzystanie środków niezgodnie z przeznaczeniem, wykorzystanie środków z naruszeniem procedur, pobranie środków nienależnie lub w nadmiernej wysokości);
  • Zasady zwrotu środków współfinansowanych przez beneficjenta, zasady ustalania wysokości odsetek;
  • Konsekwencje niedokonania zwrotu środków lub niezapłacenia odsetek dla beneficjenta i donatora;
  • Wykluczenie prawa otrzymania środków (prawne podstawy wykluczenia, konsekwencje, wyłączenie stosowania sankcji wobec niektórych beneficjentów);
  • Odpowiedzialność karna i karna skarbowa za gospodarowanie środkami europejskimi (narażenie finansów publicznych na uszczuplenie);
  • Odpowiedzialność pracownicza i dyscyplinarna;

CHARAKTERYSTYKA USTAWY O ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NARUSZENIE DYSCYPLINY FINANSÓW PUBLICZNYCH ORAZ USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH

moduł 8 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Naruszenia dyscypliny finansów publicznych popełnione umyślnie (zamiar bezpośredni lub ewentualny) oraz nieumyślnie (lekkomyślność lub niedbalstwo);
  • Kwota minimalna jako okoliczność wyłączająca bezprawność naruszenia dyscypliny finansów publicznych , a wyłączenie oraz niedochodzeniu odpowiedzialności (znikoma szkodliwość, działanie w celu usunięcia skutków zdarzenia losowego, błąd co do prawa, niepoczytalność);
  • Postępowanie przed komisją orzekającą, zasady i tryb postępowania

Dyskusja i indywidualne konsultacje

moduł 9 – szkolenie kontrola i audyt zamówień publicznych
  • Dyskusja i konsultacje;

Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?