Dlaczego warto wybrać Szkolenie Zarządzanie zmianą?

Dlaczego warto wybrać Szkolenie Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń?

Udział w szkoleniu umożliwi uzyskanie szerokiego zakresu wiedzy związanej z najnowszymi metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi do pomiaru efektywności i skuteczności szkoleń.
Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętności stosowania kluczowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do pomiaru efektywności szkoleń.

Cele tego szkolenia

  • Uzyskanie szerokiego zakresu wiedzy związanej z najnowszymi metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi do pomiaru efektywności i skuteczności szkoleń.
  • Rozwój umiejętności stosowania kluczowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do pomiaru efektywności szkoleń.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Osoby odpowiedzialne za realizację pomiaru efektywności do dla projektów szkoleniowych;
  • Osoby odpowiedzialne za realizację polityki szkoleniowej - HR Manager, Dyrektor Personalny, Kierownik ds. Szkoleń, Specjalista ds. Szkoleń, Training Manager, HR Business Partner.

Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli

Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń.
PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

Szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK

TRENER PRAKTYK

Szkolenie Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE

HOT-LINE

Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń.
RAPORT SZKOLENIOWY

RAPORT SZKOLENIOWY

Po realizacji Szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.

Forma prowadzenia szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń

Forma prowadzenia szkolenia Coaching w pracy menedżera

Szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń

 

EWOLUCJA POLITYKI SZKOLEŃ I ROZWOJU

moduł 1 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
  • Sukcesywna zmiana funkcji i celów polityki szkoleniowej na przestrzeni ostatnich 50 lat.
  • Trend Business HR oraz najważniejsze wnioski wynikające z niego dla nowoczesnej polityki szkoleniowej.
  • Pojęcie „rozproszonego HR” oraz wynikająca z niego zmiana ról: od specjalisty ds. ZZL do HR Business Partner, Change Agent etc.
  •  Znacząca zmiana: „Przed” zamiast „Po”. Prognozowanie i monitorowanie skuteczności i efektywności szkoleń zamiast badania efektywności szkoleń. Najważniejsze konsekwencje.
  • Bariery w realizacji skutecznych biznesowo szkoleń oraz w badaniu efektywności i rentowności w polskich organizacjach.

WSTĘP DO SYSTEMU SZKOLEŃ I ROZWOJU ZINTEGROWANEGO Z BIZNESEM ORAZ PROGNOCOWANIA I MONITOROWANIA SKUTECZNOŚCI EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ

moduł 2 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
  • Koncepcja Systemu BIND (Business Integrated Development).
  • Najważniejsze korzyści wynikające z zastosowania go – dla organizacji i dla departamentu HR.
  • Omówienie najważniejszych funkcji i zasad działania systemu (kompletność, poprzez podejście procesowe; spójność, poprzez integrację z istniejącymi w organizacji systemami; praktyczność, poprzez profilowanie zasad i narzędzi do interesariuszy systemu.
  • Rola prognozowania efektywności i rentowności działań szkoleniowych i rozwojowych dla budowania biznesowego wizerunku działu HR. Szczególna rola takiego podejścia w sytuacji kryzysu i ograniczonych zasobów.
  • Metodyka Szkolenia Skoncentrowanego na Wdrożeniu, jako kluczowy element doskonalenia efektywności i rentowności szkoleń.

NAJWAŻNIEJSZE METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA NIEZBĘDNE DO BADANIA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ

moduł 3 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
  • Narzędzia i baza kompetencyjna HR Business Partner w wymiarze badanie efektywności i rentowności szkoleń:
    • Mapa organizacyjnych KPI;
    • Model HPI;
    • Model D. KirkPatricka i model J. Philipsa oraz przegląd powiązanych z nimi narzędzi pomiarowych;
    • Kwintet szkoleniowy L.Rea;
    • Analiza U (analiza potrzeb rozwojowych ciągiem przyczynowo-skutkowym);
    • Zasada SMART;
  • Najczęstsze błędy powszechnie wykorzystywanych narzędzi polityki szkoleń i rozwoju. Jak projektować narzędzia wspierające efektywność i rentowność szkoleń poprzez? Cel, ergonomia i umiar. Syndrom „systemu doskonałego” oraz najczęstsze elementy nadmiarowe w narzędziach polityki szkoleń i rozwoju.
  •  Analiza studium przypadku pomiaru rentowności szkolenia Healthcare Corp.

ALGORYTM POMIARU EFEKTYWNOŚCI

moduł 4 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
  • Analiza wstępna;
  • Identyfikacja powodów badania efektywności;
  • Analiza interesariuszy projektu;
  • Biznesowa analiza projektu szkoleniowego (identyfikacja i określenie możliwości wartościowania wskaźników biznesowych);
  • Weryfikacja/Identyfikacja potrzeb szkoleniowych/projektowych;
  • Wybór metod izolowania;
  • Określenie poziomu pomiaru efektywności dla projektu;
  • Projektowanie badania efektywności;
  • Weryfikacja/określenie celów projektu szkoleniowego i wybór narzędzi pom;
  • Tworzenie harmonogramu pomiaru efektywności;
  • Przygotowanie narzędzi badawczych;
  • Realizacja badania efektywności – zbieranie danych;
  • Analiza końcowa;
  • Wyliczenia wartości wskaźników biznesowych w badanym okresie;
  • Izolowanie udziału szkolenia;
  • Wyliczenie kosztów projektu;
  • Wyliczenia wskaźnika ROI;
  • Określenie dodatkowych korzyści biznesowych;
  • Stworzenie raportu końcowego;
  • Prezentacja wyników;

PROGNOZOWANIE I BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ PRZY UŻYCIU POZNANYCH METOD, TECHNIK I NARZĘDZI

moduł 5 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
  • Ćwiczenia (grupowe i indywidualne) wybranych przez uczestników metod, technik i narzędzi;
  • Prognozowanie, planowanie monitorowania i badania efektywności szkolenia dla dwóch rzeczywistych szkoleń (wybranych spomiędzy zgłoszonych przez uczestników lub przygotowanych trenera);
  • Prognozowanie rentowności (wybranych spomiędzy zgłoszonych przez uczestników lub przygotowanych trenera).) projektów szkoleniowych;

Dyskusja i indywidualne konsultacje

moduł 6 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
  • Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
  • Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
  • Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
  • Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
  • Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z prognozowania, monitorowania i badania efektywności szkoleń. 

Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?